Aktualności

Poznajemy cyfrę 3

Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy cyfrę 3. Na początku zajęć Pani Justynka położyła na dywanie 2 żabki, spytała ile ich jest a następnie dodała jeszcze jedną żabkę. I już wiedzieliśmy, że 3 można uzyskać przez działanie 2+1. W kolejnej części rysowaliśmy cyfrę 3 w powietrzu, palcem na drugiej dłoni, na plecach kolegi/koleżanki, a nawet flamastrem po pudełku.

W kolejnej części zajęcia wysłuchaliśmy wiersza o owocach "Kto powie?" Trzeba było uważnie słuchać, bo Pani Justynka pytała o treść po zakończeniu czytania.

Następnie na tablicy pojawiły się 3 jabłka w 3 różnych kolorach: zielone, czerwone i żółte. W tym zadaniu ćwiczyliśmy aspekt porządkowy wskazując które jabłko jest pierwsze, jakiego koloru jest jabłko drugie, czy które z kolei jest jabłko czerwone. Sprawdziliśmy także,co się stanie jak będziemy liczyć od prawej strony. 

W zabawie ruchowej łączyliśmy się w pary i trójki.

W ostatniej części przeszliśmy do wykonywania zadań na kartach pracy. 

Poznajemy cyfrę 3

Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy cyfrę 3. Na początku zajęć Pani Justynka położyła na dywanie 2 żabki, spytała ile ich jest a następnie dodała jeszcze jedną żabkę. I już wiedzieliśmy, że 3 można uzyskać przez działanie 2+1. W kolejnej części rysowaliśmy cyfrę 3 w powietrzu, palcem na drugiej dłoni, na plecach kolegi/koleżanki, a nawet flamastrem po pudełku.

W kolejnej części zajęcia wysłuchaliśmy wiersza o owocach "Kto powie?" Trzeba było uważnie słuchać, bo Pani Justynka pytała o treść po zakończeniu czytania.

Następnie na tablicy pojawiły się 3 jabłka w 3 różnych kolorach: zielone, czerwone i żółte. W tym zadaniu ćwiczyliśmy aspekt porządkowy wskazując które jabłko jest pierwsze, jakiego koloru jest jabłko drugie, czy które z kolei jest jabłko czerwone. Sprawdziliśmy także,co się stanie jak będziemy liczyć od prawej strony. 

W zabawie ruchowej łączyliśmy się w pary i trójki.

W ostatniej części przeszliśmy do wykonywania zadań na kartach pracy.