Część I – poranna
6:30 - 8:00
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze .Kontakty indywidualne , zabawy integrujące ,zabawy samodzielne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci , Praca wyrównawcza o charakterze wyrównaczo-stymulującym.
8:45 - 9:00
Poranne zabawy ruchowe .Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe , czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience .
9:00 - 9:20
Śniadanie-realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności , nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłków oraz w zakresie dbałości o zdrowie .
9:20 - 9:40
Czynności higieniczne po śniadaniu : mycie rąk , zębów . Przygotowanie do zajęć.
Część II-główna
9:40 - 11:45
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej .
Organizowanie zabaw twórczych , ruchowych stymulujących rozwój dziecka , zgodnie z tematyką.
Zabawy samodzielne w ogrodzie lub w sali przy niewielkim udziale nauczyciela , zajęcia ruchowe , wycieczki , spacery -obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych .
11:45 - 12:00
Zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, zabawy ruchowe
11:50 - 12:00
Czynności porządkowe - higieniczne, przygotowanie do obiadu
12:00 - 12:30
Obiad- celebrowanie posiłku .Realizacja założeń w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami , kultury spożywania posiłków dbałości o zdrowie.
12:30 - 12:45
Zabiegi higieniczne po obiedzie
12:45 - 13:00
Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę
Część III – popołudniowa
13:00 - 13:55
Samodzielna zabawa dzieci –podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela . praca indywidualna z dzieckiem o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym .Zabawy na podwórku przedszkolnym.
13:50 - 14:00
Czynności porządkowe, mycie rąk
14:00 - 14:15
Podwieczorek- kultura spożywania posiłków
14:15 – 16:30
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne, rozmowy kierowane i spontaniczne wynikające z sytuacji.
Zabawy dowolne wg zainteresowań
Zabawy swobodne i ruchowe na podwórku przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.
Część I – poranna
6:30 - 8:00
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze .Kontakty indywidualne , zabawy integrujące ,zabawy samodzielne - stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci , Praca wyrównawcza o charakterze wyrównaczo-stymulującym.
8:45 - 9:00
Poranne zabawy ruchowe .Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe , czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience .
9:00 - 9:20
Śniadanie-realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności , nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłków oraz w zakresie dbałości o zdrowie .
9:20 - 9:40
Czynności higieniczne po śniadaniu : mycie rąk , zębów . Przygotowanie do zajęć.
Część II-główna
9:40 - 11:45
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej .
Organizowanie zabaw twórczych , ruchowych stymulujących rozwój dziecka , zgodnie z tematyką.
Zabawy samodzielne w ogrodzie lub w sali przy niewielkim udziale nauczyciela , zajęcia ruchowe , wycieczki , spacery -obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych .
11:45 - 12:00
Zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery, zabawy ruchowe
11:50 - 12:00
Czynności porządkowe - higieniczne, przygotowanie do obiadu
12:00 - 12:30
Obiad- celebrowanie posiłku .Realizacja założeń w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami , kultury spożywania posiłków dbałości o zdrowie.
12:30 - 12:45
Zabiegi higieniczne po obiedzie
12:45 - 13:00
Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę
Część III – popołudniowa
13:00 - 13:55
Samodzielna zabawa dzieci –podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela . praca indywidualna z dzieckiem o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym .Zabawy na podwórku przedszkolnym.
13:50 - 14:00
Czynności porządkowe, mycie rąk
14:00 - 14:15
Podwieczorek- kultura spożywania posiłków
14:15 – 16:30
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia gramatyczne, rozmowy kierowane i spontaniczne wynikające z sytuacji.
Zabawy dowolne wg zainteresowań
Zabawy swobodne i ruchowe na podwórku przedszkolnym. Rozchodzenie się dzieci.