Aktualności

Rytm dzień - noc

Na dzisiejszych zajęciach z matematyki poznaliśmy rytm dzień-noc.

Pani Justynka obiecała nam,że dowiemy się, jak to jest z tym dniem i nocą. Dotknęła każdego z nas za ramię i wskazała "Ty jesteś dniem", następnie kolejne dziecko "Ty jesteś nocą".

Zanim doszła do końca, niektórzy z nas już zapomnieli kim są. Ale u nas kiepsko z pamięcią :) Dlatego Pani Justynka rozdała nam szarfy. Dzieciom, które były dniem wręczyła szarfę żółtą (bo w ciągu dnia jest dużo słońca), a dzieci, które były nocą miały szarfę w kolorze niebieskim. 

Następnie wysłuchaliśmy opowieści o przemijaniu:

"Słonce wstało, rozpoczyna się dzień. Słońce wędruje po niebie i chyli się ku zachodowi. Dzień się kończy.

Ciemnieje i rozpoczyna się noc. Księżyc wędruje po niebie, świecą gwiazdy. Noc przemija, bo idzie dzień i wschodzi słońce"

Słuchając tej opowieści, pięknie zareagowaliśmy na jego treść. Kiedy dzień się rozpoczynał i wstało słońce dzieci w żółtych szarfach podnosiły się, a kiedy rozpoczynała się noc, dzieci w niebieskich szarfach wstały (a te w żółtych kucnęły).

Ostatnią częścią zajęcia było ułożenie rytmu dzień- noc na obręczy. Większość z nas świetnie sobie poradziła. 




Rytm dzień - noc

Na dzisiejszych zajęciach z matematyki poznaliśmy rytm dzień-noc.

Pani Justynka obiecała nam,że dowiemy się, jak to jest z tym dniem i nocą. Dotknęła każdego z nas za ramię i wskazała "Ty jesteś dniem", następnie kolejne dziecko "Ty jesteś nocą".

Zanim doszła do końca, niektórzy z nas już zapomnieli kim są. Ale u nas kiepsko z pamięcią :) Dlatego Pani Justynka rozdała nam szarfy. Dzieciom, które były dniem wręczyła szarfę żółtą (bo w ciągu dnia jest dużo słońca), a dzieci, które były nocą miały szarfę w kolorze niebieskim. 

Następnie wysłuchaliśmy opowieści o przemijaniu:

"Słonce wstało, rozpoczyna się dzień. Słońce wędruje po niebie i chyli się ku zachodowi. Dzień się kończy.

Ciemnieje i rozpoczyna się noc. Księżyc wędruje po niebie, świecą gwiazdy. Noc przemija, bo idzie dzień i wschodzi słońce"

Słuchając tej opowieści, pięknie zareagowaliśmy na jego treść. Kiedy dzień się rozpoczynał i wstało słońce dzieci w żółtych szarfach podnosiły się, a kiedy rozpoczynała się noc, dzieci w niebieskich szarfach wstały (a te w żółtych kucnęły).

Ostatnią częścią zajęcia było ułożenie rytmu dzień- noc na obręczy. Większość z nas świetnie sobie poradziła.